Stretnutie sa konalo, dá sa povedať už tradične v druhý májový víkend v dňoch 5. – 9.5.2010. Tento rok nás bolo o čosi menej ako bolo zvykom po minulé ročníky. Neviem či to bolo spôsobené hospodárskou krízou alebo preplneným kalendárom zahraničných modulových stretnutí. Asi oboje .
Celkový pohľad do sály na koľajisko.
Layout sme maximálne prispôsobili vzniknutým podmienkam. Hlavná trať bola vedená obvodom sály aby návštevníci videli čo najviac z prevádzky. Z Jozefova odbočovala trať do novej stanice Jakubovo z Liptovského Mikuláša a pokračovala ďalej cez domácu stanicu Drevovo, pokračujúc do koncovej stanice Nitrianske Pravno .
Sieť trate, podľa ktorej sa tvoril grafikon.
Prevádzka bola od začiatku koncipovaná tak, aby maximum vlakov jazdilo po vonkajšom okruhu, a to nielen hlavne rýchlikové a osobné súpravy, ale aj a nákladné súpravy ako PN vlaky a manipuláky. Nakoniec sa zajazdila aj nákladná doprava s vozovými kartami a nákladovými listami.
Odchod vojenského transportu z Chrenovca. V popredí havária pred žel. priecestím – chlapci sa nudili, tak upravili autíčko kladivom a nasimulovali dopravnú nehodu.
Zo začiatku to vyzeralo na personálny problém, t.j. nevedeli sme či nás bude dosť na pokrytie obslúh staníc a rušňovodičov. No obavy sa ukázali byť úplne zbytočné. Naši juniori – mládež ktorá navštevuje náš klub už zvládala všetky nástrahy železničnej prevádzky úplne profesionálne so stoickým kľudom a profesným nadhľadom riešili vzniknuté situácie na trati.
Jaro s Romanom pri obsluhe stanice Chrenovec.
Drobná mravenčia práca s deťmi prináša svoje ovocie v podobe ich zvyšujúcich sa odborných vedomostí o železničnej doprave, ktoré sme tento rok dokonale využili. Decká si už zvykli na náš zaužívaný systém jazdenia a počas celého stretnutia som nezaznamenal žiadnu kolíznu situáciu.
Obsluha skryťáku Bojnice rieši ako uvolniť aspoň jednu koľaj.
Tak ako po minulé roky sa obdobie od začiatku roka po stretnutie nieslo v skoro až zúrivej pracovnej aktivite. Tento raz nie v práci na moduloch, ktoré mali byť v layoute, ale na modele depa Prievidza. Na tento model sme získali finančný grant od spoločnosti Siemens a záverečný termín bol koniec apríla. Ale o tom bude ďalšia reportáž, ktorá sa už v počítačoch našich členov pre Vás pripravuje.
Prievidzké depo – celkový pohľad.
No, čo dodať makali sme ako utrhnutí z reťaze. Do toho ešte výroba tzv.staničných LN boxov, ktoré od začiatku /návrh plošného spoja cez osadenie diód, odporov, konektorov /zabezpečoval náš junior Adam H. Ďalej sme riešili problém s telefónnou ústredňou a telefónnym rozvodom tak aby sme vystačili s asi 300 m káblových rozvodov X3 a telefónov – podarilo sa.
V pondelok pred stretnutím sa nám naskytla transportná možnosť v podobe Fiata Ducato previezť moduly do sály, čo sme aj využili. Moduly sme hneď aj rozrekovali a poukladali na zem tak, ako mal vyzerať layout. V utorok sme od rána už stavali a naše moduly stáli večer na nohách pospájané a znivelizované .
V stredu od rána sa riešila X1 a X3 s rozdelením úsekov s boostrami a čakali sme na príchod prvých prihlasených hostí. Ako prvý dorazil Alexander O. z LM , v tesnom závese za ním dorazili chalani z BA a po nich Robo L . s dcérou z KE. To sa už pospájal celý layout začali sa testovacie jazdy. Stále sme však čakali na nášho kolegu z ďalekého severu – Švédska, ktorý mal doraziť v stredu, ale stále sme nevedeli čo je s ním.
Alexander priniesol zo sebou staničku Jakubovo. Po modelárskej stránke je veľmi pekne aj technicky zvládnutá. Keď ( ak ) ju dokončí, určite bude skvostom nejedného stretnutia.
Zastávka za Kasárňou je už tradične súčasťou koľajiska.
Robo L. osobne so svojou T 444.1
A tu je stratený pán Martin B. zo snežných krajín. Žeby meškanie spôsobila sopka?
Vo štvrtok bol neverejný deň a hneď od rána sa konali prípravy na jazdenie podľa grafikonu. Tento rok sme sa rozhodli i napriek kríze stále sa zlepšujúcej situácii s HDV aj vagónami, že budeme striedať epochy.
Prvý grafikon sme zvolili parnú prevádzku, ďalší bol koniec parnej a začiatky motorizácie a postupne sme sa prepracovali až po súčasnosť.
Sergej pri tankovaní nafty v Jakubove.
Pilštik pri manipulácii prechádza cez Pravenec.
V 5.epoche sa na trati objavil aj ICE.
Herkules so záťažou odchádza z Róbertova.
Ďalšie foto v galérii:
[…] a reportáž aj na klubových stránkach bojnického klubu: http://kzmbojnice.railnet.sk/?p=2413 […]
Pre mňa a pre mladého zážitok roka! Ako novici vo svete modulovky sme si to fakt užili. Ešte raz vďaka za perfektnú atmosféru.
Ale čo ste mi to napísali pod obrázok Jakubova? Aké: “Ak ju dokončí…” ?! Samozrejme, že dokončím! Veď počkajte o rok! :-))
alexander
Ahojte
a pekne Vás pozdravujem, a opravujem ” Keď ju dokončí !!! “.
🙂 🙂 🙂
Pekné chlopi. škoda, že tento rok mi to vyšlo iba na 6 hodín u vás.
GáborM