KŽM Bojnice

Klub železničných modelárov pri ZTŠČ v Bojniciach

Ako bolo na výstave v Nitre

kolajiskoV dňoch 20. až 27. februára sa v Galéria Mlyny Nitra, konala najväčšia výstava železničných modelov na Slovensku. Pre nás sa výstava začala už v polovici januára, lebo bolo potrebné pripraviť veľa vecí. Skontrolovali, vyčistili, opravili a vylepšili sme všetky moduly, s ktorými sa počítalo v koľajisku. Na moduloch pribúdali nové kríčky, stromy, lampy a veľmi veľa drobných detailov.

Samotný prevoz modulov bol v sobotu 19. februára. Ráno o pol siedmej sme sa stretli v klube v dobrej nálade a plný energie

Zmenená veľkosť DSC05862 Zmenená veľkosť DSC05853 Zmenená veľkosť DSC05860

Po prevezení, vyložení a vynesení modulov nasledovala stavba koľajiska. To už bol v Nitre aj Robo s Reném, ktorý z Košíc museli vyraziť o pár hodín skôr ako my z Bojníc

Zmenená veľkosť DSC05876 Zmenená veľkosť DSC05877

Zmenená veľkosť DSC05890 Zmenená veľkosť DSC05889

Kúsok miesta sme dostali aj na dve vitríny a tak si chlapci povykladali svoje modely

Zmenená veľkosť DSC05892 Zmenená veľkosť DSC05893 Zmenená veľkosť DSC05897

Zmenená veľkosť DSC05898 Zmenená veľkosť DSC05902 Zmenená veľkosť DSC05904

Keď už bolo všetko postavené, zapojené a vyčistené, začali sme zabehávať mašinky

Zmenená veľkosť DSC05916 Zmenená veľkosť DSC05921

Zmenená veľkosť DSC05923 Zmenená veľkosť DSC05949

Všetko funguje a tak sa môže výstava začať. Akcia bola propagovaná aj v mnohých médiach a tak bola návštevnosť veľmi, veľmi, veľmi vysoká

Zmenená veľkosť DSC05936 Zmenená veľkosť DSC05950

Zmenená veľkosť DSC05951 Zmenená veľkosť DSC05952

Zmenená veľkosť DSC05954 Zmenená veľkosť DSC05953

Zmenená veľkosť P1100846 Zmenená veľkosť P1100842

Zmenená veľkosť P1100821 Zmenená veľkosť P1100819

Zmenená veľkosť P1100806 Zmenená veľkosť P1100801

Zmenená veľkosť P1100793 Zmenená veľkosť P1100789

Zmenená veľkosť P1100784 Zmenená veľkosť P1100775

Zmenená veľkosť P1100770 Zmenená veľkosť P1100763

Zmenená veľkosť P1100760 Zmenená veľkosť P1100841

Zmenená veľkosť aP1530317 Zmenená veľkosť P1530328

Zmenená veľkosť P1530370 Zmenená veľkosť P1530336

Stali sa aj dáke tie nehody, ale ako povedala jedna TV hviezdička:  ” Modelári si vedia všetko opraviť ” … však Maroško

Zmenená veľkosť DSC05955 Zmenená veľkosť DSC05957 Zmenená veľkosť DSC05959

Deťom sa asi najviac páčil vláčik, ktorý výpravcovia ponúkali asi takto: “Stanica Nitrianske Pravno, ponúkam cukríkový vlak”

Zmenená veľkosť DSC05964 Zmenená veľkosť DSC05966

Zmenená veľkosť DSC05967 Zmenená veľkosť aP1530310

Za týždeň sa rozdalo deťom minimálne 45 sáčkov s cukríkmi.

No rodičom sa najviac páčil vláčik s nákladom citrusových plodov

Zmenená veľkosť DSC05978 Zmenená veľkosť DSC05979

Zmenená veľkosť DSC05985

Baliť sme začali v nedeľu 27. večer, ale nie s toľkou energiou ako v sobotu 19.

Zmenená veľkosť DSC06056 Zmenená veľkosť DSC06058

Zmenená veľkosť DSC06060 Zmenená veľkosť DSC06061

Zmenená veľkosť DSC06066

Akcia prebehla nad naše očakávania a tak sme sa pobrali domov nabrať sily do mája, kedy sa znovu zídeme v Bojniciach, na 8. stretnutí železničných modelárov.

Ďakujeme Galérii Mlyny za pozvanie na akciu a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu

Video od Modzel.sk

Autor: Martin Spiderko Vaňo

posted by Martin Vaňo in Akcie and have Comments (9)

9 Responses to “Ako bolo na výstave v Nitre”

  1. ygnac says:

    aká vysoká teplota vzduchu ?!?….vláčik s cukríkmi neplatil za dopravnú cestu tak, ako by sa patrilo a navyše, strojvodca pod vplyvom omamných a psychotropných látok nedodržal maximálnu traťovú rýchlosť…

    http://www.youtube.com/watch?v=hsZz-bNeYAc

  2. BUH2 says:

    Pracovníci traťového obvodu (aspoň v dobe keď som tam bol) každodenne v skorých ranných hodinách ( medzi 8,30 a 9,30) vykonávali kontolu trate, prejazdných prierezov, funkčnosti signalizačného zabezpečenia a vykonávali aj pravidelné čistenie koľajiva. Hold keď niekto ide po trati projektovanej na 120 km/h rýchlosťou 200 km/h, tak to nemôže inak ani skončiť. A to čakám ešte na záverečnú správu dráhového úradu, či strojvodca nebol pod vplynom omamných látok 🙂

  3. igi says:

    Nuž neviem, neviem, ale za celý ten čas som tam nikde nevidel na trati pracovníkov žel. infraštruktúry. Nebude tá NU náhodou spôsobená ich nečinnosťou? 🙂

  4. Maroš says:

    Musím sa nad tým vážne zamyslieť….

  5. BUH2 says:

    Po nehode v Eschede rezignovalo na svoje funkcie takmer celé vedenie DB. Ako to bude s Vami “Pán predceda”?

  6. Maroš says:

    A ešte pre úplnosť musím dodať ,že ani na jednom HDV nedošlo k žiadnemu poškodeniu. Takže po nakoľajení a pospájaní súpravy táto odkráčala po svojich späť na svoje stanovište.Neviem ako by to dopadlo , keby rýchlosť súpravy bola v tom okamžiku omnoho vyššia………

  7. Maroš says:

    Dráhová inšpekcia bola okamžite na mieste a začala šetrenie.Príčina : vysoká teplota vzduchu spôsobila nadmerné predĺženie jednej koľaje v smere Jozefov – Drevovo , čo malo za následok jej nadvihnutie. Vlak ICE do vtedy vždy absolvoval svoje jazdy v opačnom smere a v plnej rýchlosti a nič podozrivé sa nedialo na tomto úseku. Riadiaci voz prešiel tento úsek bez ujmy.Druhý vykoľajil a narazil do HDV odstaveného na vedľajšej koľaji-došlo k roztrhnutiu súpravy a k zalomeniu ďaľších vozňov. Celá situácia pripomínala tragédiu , ktorá sa odohrala v nemeckom Eschede , však s jedným veľkým rozdielom. Pri tejto nehode nebol nik zranený ani neprišiel o život. Je to proste fakt, že zvyšujúca sa rýchlosť
    kladie enormné nároky na kvalitu a presnú geometriu koľajového zvršku.

  8. AlanN says:

    Chalani dik za super reportaz,myslim si ze po akcii,musite mat modelov plne zuby ha-ha-ha.Viem co je to absolvovat nejaku akciu.

  9. Adam says:

    super report… na tych dvoch fotkach v drevove ani neviem co som tam hladal pod modulovkou ale myslim ze nieco so spaxom… ale najlepsie bolo podla mna ta havaria ICE podla mna modulove “Eschede” a dufam ze to Tomasove video niekde najdem… urcite super akcia a uz sa tesim na maj 🙂

Place your comment

Please fill your data and comment below.
Name
Email
Website
Your comment

TOPlist