V dňoch 6.-10.mája 2009 sa uskutočnil 6. ročník stretnutia železničných modelárov v mierke HO a HOe. Dá sa povedať že to bolo medzinárodné stretnutie lebo sa zúčastnili modelári zo Slovenska, Českej republiky, Poľska, Švédska a Nemecka. Ľudia sa na nás prišli pozrieť až z USA.
Ako som už písal v článku Makáááme aj v utorok, tak sme makáááli aj v stredu. Ako postupne prichádzali modelári tak sme zväčšovali koľajisko. Nakoľko sa nedostavili modelári z Liptovského Mikuláša museli sme layout dosť upraviť čo nám trošku skomplikovalo plány. Nakoniec vo štvrtok všetko dobre dopadlo a po skompletizovaní koľajiska a ponapájania kabeláže sme mohli spraviť prvé skúšobné jazdy a s chuťou sa vrhnúť na prvý grafikon.
Naše krásky…
Aaach tie naše Kamence
Zopár fotiek ako makááááme
Grilovačka na ktorú sa nezabúda.
Aká škoda toľkého pivka a to len kvôli zle napojenej hadičke v pipe.
Mimoriadny “NE”alkoholický vlak.
PS: ďalšie fotky budú pridané neskôr…
supr ten jaro musi bit vsade
krasne,
taky si myslim, ze bych mel skoncit a vykaslat se na to.
Dekuji vsem za krasne slova a preji jim hodne lepsich a krasnejsich stanic a modulu, nez jsou Kamence.
—
Vsak je to tak snadne a jednoduche. Hlavne pro debily, kteri se zapominaji podepsat.
stanica v dobe vzniku bola potrebná napriek: “Vynikajúcej kvalite prevedenia,kvalitou je ozdobou” stretnutí a vášnivých diskusii a je pýchou a rečami oslavovaná majiteľom, ktorý si zabudol zobrať pri hodnotení svojho diela okuliare alebo lupu.
presne o to se mi jedna,
pokud mam prisnejsi meritka nez ostatni, tak nemohu byt za to trestan nebo pomlouvan. Je opravdu velky paradox, ze zhovadila a zle nastavene vozidla jsou brana jako etalon na posouzeni stanice.
Pokiaľ vozidlo prejde ostatnými stanicami čo sa stane s Kamencami?Myslím,že si treba pozrieť normy a pojmy ktoré požíva skutočná železnica a modelová a vedieť čo je RP a CODE a čo je rozchod dvojkolia a rozchod koľají kde sa má merať a aké sú dovolené medzné hodnoty.Asi bude vhodné venovať čas niektorým veciam aby modelári vozidiel a modulov poznali a rozprávali jednou odbornou rečou aj komentáre o odborných záležitostiach boli takto písané a všetkým zrozumiteľné.
vsechny vyhybky jsou presne, mam digi sufleru a umim ji pouzivat. Na to aby to spolehlivo jezdilo, musi byt perfektne dve veci, koleje a vozidla. Za Kamence rucim, jsou v poradku. Za vozidla nemohu nest zodpovednost, ale fakt, ze 90% vozidel problemy nemelo a ostatni ano, neco napovida a dokazuje. Proste tovarenske vyhybky jsou postaveny s mnohem vetsi toleranci a me vyhybky jsou optimalizovane na RP25 a lepsi. To znamena, ze normalni dvojkoli musi byt precizne nastavene, jinak maji na techto vyhybkach velke problemy.
A poveru, ze nove vagony “musi” byt v poradku, je treba hodne rychle poslat do vecnych lovist.
Je to vlastne velmi jednoduchy provozni test na vozidla, pokud projedou Kamencami bez problemu, tak jsou vozidla dobre nastavena, pokud ne, pryc s nimi.
Ahojte,
K tej nehode sa musím priznať ja.Keby ta fotka pokračovala ďalej,tak by ste tam videli aj postrkovú lokomotívu.Bolo potrebne vyvinúť väčšiu ťažnú silu tak došlo k vykoľajeniu danej súpravy.
Na svoju obhajobu uvediem, že ten vlak prešiel bez problémov z Pravenca.Ale na poslednej výhybke v Kamencoch došlo k uvedenej nehode.
Zaver z nehody je taký, že ja potrebné obmedziť normatív hmotnosti nákladných vlakov.A premerať rozchod uvedenej výhybky.
P.S Neberte toto vážne!!!!
pekna fotka te bouracky, kde jsem byl, ze jsem to nevidel ???
To vam dalo asi zabrat to takhle pekne naaranzovat ???
Nebo nekdo podhodil vymenu pod vlakem ???
ano suhlasim s Oli bola to dobra akcia,len priestor medzi modulmi bol niekde maly ale inak pohoda,a hlavne a TiTi-ho skvosty tie boli ukazkove
Dexter
KZM Bojnice
Ahoj priatelia web stránky KŽM Bojnice.
VI. stretnutie modulov by som charakterizoval nasledovne.
Skvelá účasť modelárov a návštevníkov, dobrý layot, TiTi-ho skvosty (lokomotívy), super atmosféra, zopár premiér modelov a modulov, preplnená Kas-ka v Bojniciach. Na úvod sezóny je to podľa mňa veľmi dobrý start do sezóny 2009.
Dovidenia na Festivale železnice v Budapešti.
Ondrej Lipták
KŽM Bojnice