Už pred vyše rokom sme zverejnili projekt výstavby zoradiska v Pravenci a vlečkového areálu Tatra nábytok Pravenec. Korpusy na moduly boli zmontované už dávnejšie , ale od vtedy sa práce na nich zastavili.
Ťažko povedať prečo sa tak stalo. Pravdepodobne to bolo pracovnými povinnosťami našich členov a množstvom akcií v minulom roku , na ktorých sme sa zúčastnili. Je pravdou , že sme už dávnejšie plánovali určitú reorganizáciu priestorov našej klubovne s vytvorením úložného priestoru práve pre novo pripravované moduly. Tento víkend sa nám to podarilo. Kolegovci z KMŽ Hôrky boli takí ochotní a pri prevoze vitrín nám vyšli v ústrety a previezli dva kusy aj nám.
“Chalani veľká vďaka”.
Pri prvotnom rozstrele sme zistili , že budeme potrebovať ešte jednu vitrínu. Po úvodnom “brain stormingu” sa Spiderko obetoval – má totiž momentálne najvhodnejšie vozidlo k nadrozmernej preprave. V piatok sme sa dohodli na sobotnej brigáde, ktorá sa k môjmu potešeniu aj zrealizovala. Spiderko s Peťom ráno vyrazili pre inkriminovanú vitrínu do Bošian. Cestou späť chceli ešte fotošotiť vlečku v Novákoch , čo im ale trocha nevyšlo. To ale nebol primárny cieľ misie , takže ju možno považovať za úspešnú.Vitrína bola na pľaci. Museli sme trochu preskupiť nábytok, aby sme vytvorili priestor pre uloženie cca 26 ks modulov.
Toto zrejme podnietilo bratov CH k nevídanej pracovnej iniciatíve a pokračovaní v prácach na vlečke do Tatranábytku v Pravenci.
Moduly sú znivelizované , v rozhraniach sú navŕtané spojovacie otvory ako aj strediace kolíky.
Celý komplet je zoskrutkovaný. Na korpusoch sú položené podložia pod koľaje a ako vidno na fotografiách aj poukladané koľajové polia a výmeny.
Podľa vyjadrenia oboch aktérov stavby je možné , že zoradisko bude mať svoju premiéru už na tohoročnom stretnutí modulov v Bojniciach.
No , chlapi , čo dodať ? Nech Vám ten elán vydrží až do finále.
.
Súvisiace články:
Nazdar páni..
Už sa teším na stretnutie a nato že si zajazdím aj na týchto moduloch, len tak ďalej Chlpekovci.. Predseda síce sa nám nepodarilo dostať na vlečku v Zemianskych Kostoľanoch ale zato som si v Bošanoch pofotil z každej strany T334 v ČSD nástreku..
PS: a teraz sa neviem rozhodnúť či si mam zohnať mašinku stým zotrvačníkom alebo takú na kľúčik
Páni, žasnem, ten vitrínoregál je super nápad, rýchle, vkusné a úsporné na materiál, vhodná inšpirácia…
Pali, radšej to prerob na strunku, ktorá sa naťahuje kľúčikom. Bude to istejšie a určite preletí šesť metrov modulov, ba čo je možné, že dôjde až do N.Pravna – ale musí tam byť riadna struna!
Ondrik, je pravda, že moduly sú staršieho dáta a takisto aj koľajivo, napriek tomu verím, že celkový dojem zakryje menšie nedostatky.
Ahojky všstci. Vývoj sa jednoducho nedá zastaviť, lebo systém spájania modulov pomocou strediacich kolíkov je v tomto prípade neoceniteľný. V každom prípade je to veľký posun dopredu pri výrobe modulov (myslím technologický). Veľa zdaru do ďalšej práce. Dúfam, že premiéra bude v máji na stretku.
Ondrej
Kua, predseda, ja som si myslel že táto stránka je venovaná železničnému modelárstvu, ale podľa niektorých výrazov sa cítim ako u 313. RAF squadron. Misia, primárny cieľ, za chvíľu to bude aj secondary target, runway,…
Ale aby som len nerýpal, chlapci, už ste priletovali napájacie káble ku koľajniciam alebo mám loko prestavať na zotrvačník?